2.10.2012
Možnosti zákazníků využívat finanční náhrady při porušování standardů kvality dodávek elektřiny
Zákazníci odebírající elektřinu na území České
republiky mají možnost požádat o finanční náhradu příslušnou distribuční
společnost nebo obchodníka s elektřinou v případech, ve kterých nejsou dodrženy
standardy kvality dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice.
Tyto standardy kvality jsou stanoveny vyhláškou č. 540/2005 Sb., o kvalitě
dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice, ve znění vyhlášky
č. 41/2010 Sb.
Vzhledem k tomu, že zákazníci práva uplatnit náhradu za porušení předepsaného standardu doposud téměř nevyužívají, zpracoval Energetický regulační úřad na svých internetových stránkách (www.eru.cz) informace týkající se poskytování náhrad. Distribuční a obchodní společnosti, které mají hlavní podíl na celkovém počtu zákazníků v ČR (ČEZ Distribuce, a. s., E.ON Distribuce, a. s., PREdistribuce, a. s., ČEZ Prodej, s. r. o., E.ON Energie, a. s. a Pražská energetika, a. s.) evidují pouze dva případy vyplacených náhrad za kalendářní rok 2010. Obdobná situace byla i v roce 2009. Podle předběžného odhadu ERÚ se přitom teoretická výše náhrad, tj. výše náhrad v případě, že by o vyplacení náhrady požádali všichni poškození zákazníci v ČR, pohybovala až do výše 30 mil. Kč za kalendářní rok.
Bližší informace na stránkách ERÚ naleznete ZDE.
Labels: Energetika, Práva zákazníků
Subscribe to Posts [Atom]