1.10.2012
Devět projektů vylepší příští rok práva zákazníků
30.12.2011, Zdroj:
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Celkem devět projektů pomůže příští rok s podporou Ministerstva
průmyslu a obchodu chránit
práva zákazníků. Vedle přímé pomoci spotřebitelům se
zaměří na testování výrobků, vzdělávání a na spolupráci s podnikatelskými
asociacemi. O výběru úspěšných projektů rozhodla nezávislá hodnotitelská komise
složená ze zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva financí,
Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Hospodářské komory ČR. Přesnou výši
podpory na jednotlivé projekty se organizace v souladu s pravidly dotace
dozvědí do konce února 2012.
"Vedle
poradenství a podpory spotřebitelů, kteří se už dostali do sporů s prodejci, se
velká část podpořených projektů v příštím roce zaměří
na prevenci – tedy na vzdělávání v oblasti
spotřebitelských práv, ale třeba i na finanční gramotnost, a to už i na
základních školách," říká ministr průmyslu a
obchodu Martin Kuba.
"Podpořené
projekty získaly dobré hodnocení především za kvalitně
navržené cíle, kterých chtějí dosáhnout. Podmínkou pro
poskytnutí dotace zůstává také naplnění cílů projektu a efektivní využití
dotačních prostředků v uplynulém roce, pokud nestátní nezisková organizace
získala podporu i dřív," vysvětluje Jan Duben,
ředitel sekce harmonizace a komunikačních služeb Ministerstva průmyslu a
obchodu.
Příští rok tak podporu získají projekty "Komplexní služby SČS – pro
spotřebitele a korektní trh" občanského
sdružení Sdružení českých spotřebitelů, "Spotřebitelské poradenství"
občanského sdružení Asociace občanských poraden, "Rodiče rozumí penězům"
občanského sdružení AISIS, o.s, "Vzdělávání studentů sociální
práce v oblasti ochrany spotřebitele a zvyšování finanční gramotnosti obyvatel
prostřednictvím internetové aplikace Dluhový labyrint"
občanského sdružení REMEDIUM Praha, "Komplexní řešení témat ochrany
spotřebitele s přihlédnutím ke zvyšování konkurenceschopnosti v podnikatelském
sektoru" občanského sdružení Sdružení obrany
spotřebitelů Jihomoravského kraje, o.s, "Spotřebitelský diář a finanční
vzdělávání pro ZŠ a SŠ" občanského sdružení
Generation Europe, o.s, "Nejste na to sami – proč nepodepsat smlouvu, které
nerozumím …" občanského sdružení Informační
centrum občanského sektoru Český Krumlov, "Spotřebitelská práva v
praxi" Občanského sdružení spotřebitelů TEST a
také "Časopis
dTEST – více nezávislých informací pro spotřebitele"
Občanského sdružení spotřebitelů TEST.
Labels: Informace
Subscribe to Posts [Atom]