8.17.2011

Začíná přeregistrace autobusů v mýtném systému

1.8.2011, Zdroj: ČTK
Dosud systém nerozlišoval nákladní vozidla a autobusy. V rámci nového třídění se budou mýtné sazby autobusů lišit jen podle emisní třídy motoru, nebude se přihlížet k počtu náprav, jak je tomu u kamionů, doplnil Šimoník.
"Pokud uživatelé platí mýto předem (PrePay), stačí, aby se zastavili na kterémkoliv z 250 distribučních míst, kterými jsou čerpací stanice podél zpoplatněné sítě. Tam vyplní krátký formulář, prokážou se dokladem o emisní třídě a technickým průkazem autobusu, vrátí starou a dostanou novou palubní jednotku," popsala proces mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
Obdobně mají podle Vápeníkové navštívit některé z kontaktních center, tedy krajských poboček Hospodářské komory ČR, uživatelé platící mýtné následně zpravidla prostřednictvím faktury. S registrací v novém systému jim také mohou pomoci vydavatelé tankovacích karet.
Autobusové mýtné sazby budou celkem tři. Vozidla splňující jen nejméně ekologické emisní třídy Euro 0 až 2 zaplatí 1,38 koruny za kilometr, kilometr s emisemi Euro 3 až 4 vyjde na jednu korunu a nejekologičtější autobusy 80 haléřů za ujetý kilometr. Pro srovnání kamiony na mýtném v současnosti platí částku kolem pěti korun na kilometr. Na autobusy se rovněž přestanou vztahovat páteční odpolední zdražení mýtných tarifů.
Právě zavádění vyšších sazeb na páteční odpoledne považovali dopravci za jedno z nejvíce diskriminujících nařízení. Pravidelná linková doprava se kvůli jízdnímu řádu nemůže přesunout do méně vytížených časů, vysvětlil mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
Zvýhodnění autobusové dopravy bude mít jen minimální dopad na celkovou výši ročního výběru mýtného, uvedlo ministerstvo dopravy. Zanedbatelné snížení bude podle úřadu kompenzováno kladnými sociální dopady a podporou podnikatelského prostředí. Z předpokládaných 7,9 miliardy korun, které se na elektronickém mýtném v letošním roce vyberou, by nařízení mohlo snížit výběr o 120 milionů korun.

Labels:


Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]