4.21.2008

Státní aprílové žertíky
9.4.2008, Zdroj: ČESMAD BOHEMIA
ač to vypadá jako klišé, opravdu se v dubnu roztrhl pytel s aprílovými žertíky. Prim asi hraje novelizace zákona č. 247 o získávání odborné způsobilosti a příprava příslušné prováděcí vyhlášky. To, že se zákon nepovedl a jde nad rámec požadavků evropské legislativy, ho pouze zařazuje do početné rodiny mnoha dalších takových zmetků.

Skutečnou raritou je teprve jeho prováděcí vyhláška. Přestože zákon již začal platit, je stále nezvěstná. Nezvěstné jsou i nové profesní průkazy. Existuje sice zákonná povinnost je vydávat od 1. dubna, s jistou dávkou štěstí je však můžeme očekávat na sklonku letních prázdnin. Stejně se kvůli té konspirační vyhlášce přesně neví, kdo je musí mít a kdo ne.

Za této situace, kdy má státní správa takto velkolepou porci másla na hlavě, by člověk očekával jistou zdrženlivost při kontrole dodržování zákona, který si neumí vyložit ani běžný smrtelník, ani státní úředník. Kdepak, naše bdělá policie již 2. dubna začala tvrdě kontrolovat osvědčení o profesní způsobilosti u řidičů dodávek od 3,5 tun včetně. Možná jsou hoši od policie ještě v euforii, jak jim jejich pan ministr vymyslel nově pomalovaná autíčka. To je přesně to, co jsme potřebovali. Teď už budou mít ty staré feldy v metle, aby jim nebylo líto, že dálniční mondea jsou v kůži, zatímco oni maj sedačky pouze v hadru. Počítám, že za 1,5 miliardy, co to bude stát, by měli tak tři tisíce nových oktávek, ale těm by zas chyběla asi ta metalíza.

Nepřehlédnutelný je také trend, uvolňování rukou policie, aby si lépe mohla plnit své úkoly. Začalo to zvýšenými pravomocemi policie městské, která teď má z lovu řidičů solidní byznys. Nyní se plánuje zpoplatnit vyšetřování nehody se škodou nižší než čtvrt milionu. Při průměrném stáří a hodnotě našeho vozového parku si možná příští rok na D1 bude muset po nějaké sněhové přeháňce posčítat škody takových patnáct dvacet chalupářů, aby jim to dalo na bezplatný příjezd uniformovaných vyšetřovatelů.

Úplnou privatizací Státního odborného dozoru ovšem zavání snahy nechat měřit rychlost a kontrolovat dodržování povolených hmotností soukromé subjekty. S nostalgií budeme vzpomínat na akce typu Kryštof. Po zkušenostech s městskými strážníky, kteří se dušovali, že jinde než před školou nebo dětským hřištěm ani radar nepostaví a dodnes je tam nikdo neviděl, nás čekají krušné chvilky. Těžko se můžeme spolehnout na ujišťování, že podnikateli, který nakoupí za pár milionů radarů, nepůjde o to, co nejrychleji na nich vydělat. A možná, když pojme podezření, že mu třeba chodíte za ženou, bude vás pronásledovat s laserovou pistolí tak intenzivně, že vás připraví vbrzku o všechny body, peníze i chuť na zálety. Otázka je, jak to bude vypadat, až se vzájemně začnou měřit dvě skupiny konkurenčních radaristů. Bude to jako ve zpomalené gangsterce. Místo limuzín s kvílejícími pneumatikami, z jejichž okýnek po sobě pálí zločinci, se za sebou budou ploužit auta, z nichž po sobě budou mířit radary ochránci bezpečnosti silničního provozu, aby se vzájemně načapali na švestkách.

Časem bychom si mohli všichni pořídit radary a formou výměnného obchodu si tak mezi sebou vyměňovat a anulovat své dopravní přestupky. A abychom ještě více uvolnili ruce policii, mohli bychom si také natáčet na video vzájemně všechna svá porušení dopravních předpisů, nasazovat botičky, odtahovat cizí auta, když parkují na našem fleku, a samozřejmě dávat dýchnout všem na potkání. Ministr Langer chce zatím pouze zrušit zbytečně zdlouhavé lékařské odběry krve, měl by sebrat odvahu a rovnou povolit všeobecné vzájemné měření rychlosti, hmotnosti, opilosti...

Zdroj: ČESMAD Bohemia



Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]